Viip
Rensa sökning
Se favoriter
Se kundvagn

Allmänna villkor

Generellt

Nedan villkor gäller för bruk av tjänster från Viip.se (“Viip”). Användning av Viip:s tjänster förutsätter att du accepterar dessa villkor. Du accepterar villkoren vid skapande av konto och vid köp, samt vid användning av Viip:s tjänster.

Om Viip

Viip är en försäljningskanal och Viip:s viktigaste funktion är att ge sina kunder möjlighet att köpa starkt rabatterade varor under en tidsbegränsad period och med ett begränsat sortiment.

Viip.se är en tjänst från Let’s deal AB org.nr. 556796-3466.

Om behandling av personuppgifter

Viip behandlar personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Vi behöver behandla personuppgifter för att kunna erbjuda våra tjänster, förbättra användarupplevelsen och för att utveckla våra tjänster. Vi behandlar även personuppgifter för andra ändamål som du kan läsa mer om i vår integritetspolicy.

Avregistrering

Det är enkelt att avregistrera sig från Viip.se. Om du inte vill få fler erbjudanden via mail så öppnar du valfritt mail från oss och klickar på avregistrerings-länken som du hittar längst ned. Om du av någon anledning vill spärra ditt konto skickar du ett mail till [email protected] så tas dina uppgifter bort från vår databas.

Viip användning av cookies

Vi på Viip.se anser att användningen av cookies hjälper dig som kund eftersom det ger oss möjligheten att förbättra din användarupplevelse genom att förutse hur du använder vår webbsida utifrån dina preferenser. Läs vår Cookie-policy här.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK inkl. moms om inte annat anges.

Köp

Köp kan endast ske via Viip.se webbplats, mobila webbplats eller appar. Vi accepterar inte köp per telefon, fax eller e-post. Viip.se levererar endast varor inom Sverige.

Vid fel i vara köpt via Viip.se har du som kund enligt konsumentskyddslagstiftning rätt att reklamera. Viip.se säljer produkter inköpta av Viip.se och för detta förhållande behandlar vi reklamationen själva.

Viip.se reserverar sig för eventuella skriv- och bildfel i upplysningar om dealen, samt i e-post, villkor och prissättning. Reservation gäller även för eventuell slutförsäljning.
Betal- eller kreditkortet som används under köpprocessen måste tillhöra samma person som äger Viip-kontot.

Klarna Checkout

Viip använder Klarna Checkout som betaltjänst. Klarna Checkout är tryggt och enkelt och erbjuder dig som kund olika betalningsmetoder för ditt köp. Du kan välja mellan alternativen Faktura, Betala Direkt, Delbetalning eller Kortbetalning.

Klarna Checkout skiljer på köp och betalning, vilket innebär att du först efter bekräftat köp väljer betalningsmetod. Nedan följer en mer utförlig förklaring över de olika alternativ du kan välja mellan. För fullständiga villkor till Klarna Checkout, besök www.klarna.com/se/villkor

Notera att Klarna kan komma att uppdatera sina villkor. Vid konflikt mellan dessa villkor avseende betalning och Klarnas villkor, ska Klarnas villkor äga företräde.

Vid frågor är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

  • Faktura

Om du väljer att betala via faktura behöver du aldrig uppge dina kortuppgifter. Du ges även möjligheten att få din beställning innan du betalar och betalningstiden är alltid minst 14 dagar.

Du kan välja att övergå till delbetalning av ditt köp efter det att du fått din faktura, vilket innebär att du betalar i egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid en sådan lösning finner du i Klarnas villkor.

Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60,00 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60,00 eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. En dröjsmålsränta om 24 % plus gällande referensränta tillkommer. Om betalning uteblir därefter kan fordran överlämnas för inkassohantering vilket innebär att ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning kan komma att göras om du väljer att betala via Klarna faktura, vilket i vissa fall innebär en detta att en kreditupplysning tas. Om en kreditupplysning görs får du en kopia på kreditupplysningen via post.

Läs mer om Klarna faktura och dess villkor.

  • Betala Direkt

Med Betala Direkt kan du betala dina köp direkt via ditt bankkonto med hjälp av Mobilt BankID. Klarna kommer ihåg dina uppgifter för att du ska kunna handla och betala ännu smidigare nästa gång. Pengarna dras vid köptillfället. Om Klarna inte kan dra pengarna från kontot skickas istället en faktura till mejladressen som du använde när du handlade.

Vid framtida köp kan Klarna av säkerhetsskäl be dig bekräfta din identitet via Mobilt BankID på nytt.

  • Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad.

Väljer du att betala i egen takt betalar du valfri summa per månad, dock med ett lägsta belopp på 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr per månad. Du kan när som helst betala tillbaka det återstående beloppet. Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Väljer du fast delbetalning från Klarna kan du välja att dela upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du betalat klart.

Läsa mer om Klarnas olika metoder av delbetalning

  • Kortbetalning

Väljer du att göra en direktbetalning, kan detta göras med hjälp av Visa eller Mastercard. För att använda denna betalningsmetod behöver du ange kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-kod. Ingen avgift tillkommer vid köp genom direktbetalning.

Du kan även välja att Klarna ska komma ihåg dina kortuppgifter, för att förenkla framtida köp.

  • Klarnas behandling av personuppgifter

Viip och Klarna är personuppgiftsansvariga för vardera parts behandling av personuppgifter kopplat till den betalningsmetod du väljer vid ditt köp. För en detaljerad redogörelse över vad detta innebär, läs vår integritetspolicy och Klarnas dataskyddspolicy.

Ångerrätt

Vid köp på internet har du som huvudregel 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tog emot varan eller i det fall det rör sig om en tjänst, dagen efter du genomförde köpet. Om ordern består av flera varor börjar ångerfristen gälla den dag du fått den sista varan levererad. Kund står själv för returkostnaderna. Varan ska returneras i säljbart skick i originalförpackning. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar varan.

Återbetalning sker så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att vi tagit emot ditt meddelande om att du vill nyttja din ångerrätt, under förutsättning att vi har mottagit varan.

Om du önskar ångra ditt köp, ber vi dig kontakta vår kundservice via mail eller chat.

Du kan även ångra ditt köp genom att fylla i ångerrättsblanketten nedan, som du sedan mailar in till vår kundservice. Denna blankett behöver inte postas till oss.

Ångerrättsblankett

Undantag då ångerrätten inte gäller

Då tjänsten är fullgjord, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts.
– Vid köp av varor som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som har fått en tydlig personlig prägel,
– Vid köp av varor som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl när förseglingen är bruten, exempelvis underkläder, badkläder, sängkläder, madrasser, kuddar, täcken och hudvårdsprodukter.

Icke avhämtade försändelser och missade bokningar

Om en försändelse inte hämtas ut hos ombud inom aviserad tid kommer Viip.se debitera kund för returkostnaderna. Dessa kostnader inkluderar returfrakt, fraktavgift samt administrativ avgift för Viip.se:s hantering av returen. Notera att ej uthämtade försändelser inte gäller som utnyttjande av ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten behöver du som kund hämta ut den beställda varan och sedan returnera densamma.

Reklamation

Som kund har du rätt till reklamation enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Reklamation måste ske inom skälig tid från att du upptäckt felet. Vid en reklamation ber vi dig ta kontakt med Viip:s kundtjänst. Vid godkänd reklamation mejlar Viip ut en retursedel till dig.

Missbruk

Vid missbruk av tjänsten reserverar Viip sig rätten att stänga av användaren. Om så sker förfaller alla eventuella tillgodohavanden användaren har i form av rabattkoder. Användaren är skyldig att ersätta Viip för eventuella kostnader som har uppkommit i samband med missbruket.

Leveranstider

Angivna leveranstider kan varierar fra 3-15 dagar. Vid eventuella leveransförseningar behöver du kontakta Viip kundtjänst.

Ändringar av villkor

Viip.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa allmänna villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa användarvillkor kommer att publiceras på vår webbsida och i vår app. Ändringar gäller från det att du har accepterat användarvillkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på vår webbsida eller app), alternativt 30 dagar efter att vi på Viip.se informerat dig om att. ändringar gjorts. Vi rekommenderar att du håller dig uppdaterad kring eventuella ändringar av våra användarvillkor genom att göra regelbundna besök på sidan allmänna villkor.

Viip.se förbehåller sig även rätten att ändra villkoren i enskilda deals i de fall dessa villkor av misstag inte stämmer överens. Du som kund kommer vid sådana ändringar att bli informerad utan onödigt dröjsmål. Om du motsätter dig en sådan ändring av villkoren för enskilda deals har du rätt att få pengarna tillbaka för det köp du gjort.

Kontakt

Om du har några frågor gällande våra användarvillkor, hör gärna av dig till vår kundtjänst via [email protected]